Przygoda z Hiszpanią!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

W dniach 4 – 13 października 2016 roku uczniowie naszej szkoły po raz pierwszy udali się na wycieczkę szkolną do Hiszpanii. Opiekę nad uczniami sprawowali: N. Banoth – Bartocha (kierownik), K. Chabior – Mudała, M. Gradzik, A. Władek. Oprócz słonecznej Katalonii, nasi Smoleniacy mogli również podziwiać uroki przepięknej Alzacji oraz cudownej Italii.
Pierwszym przystankiem naszej podróży był Strasburg (miasto w północno-wschodniej Francji), gdzie mogliśmy zobaczyć katedrę Notre Dame, świątynię katolicką w stylu gotyckim, następnie Siedzibę Rady Europy oraz mieliśmy okazję przespacerować się urokliwymi uliczkami starego miasta.
Po długiej podróży, w końcu dotarliśmy na miejsce, do malowniczego miasteczka na wybrzeżu Costa Brava jakim jest Lloret de Mar. Przez 6 dni uczniowie naszej szkoły mogli poznać kulturę, obyczaje oraz zabytki Katalonii. Ponadto, każdy z nas mógł delektować się daniami kuchni hiszpańskiej: owoce morza, paella, chorizo, jamón serrano, bocadillos calientes, arroz con leche czy churros. Każdy dzień był inny – zwiedzanie, plażowanie, tańce i siesta. Zwiedziliśmy między innymi:
Lloret de Mar – gotycki kościół z początku XV w. z kolorowymi dachówkami, ufortyfikowany, prywatny zamek z 1929 r., urokliwy ogród botaniczny Jardí Botànic Santa Clotilde,
Barcelonę – baśniowy Parc Güell z którego roztacza się wspaniały widok na całą Barcelonę, Sagrada Familia – jeden z najważniejszych symboli miasta, Plac Catalunya, ulicę La Rambla, uważaną za najpiękniejszą aleję świata, Pomnik Kolumba, zabytkowy Port Vell z malowniczą przystanią jachtową, Barri Gotic, stadion FC Barcelona oraz mogliśmy podziwiać magiczną fontannę La Font Mágica,
Tossę de Mar – spacerowaliśmy po jednej z najpiękniejszych w Katalonii, średniowiecznej starówce Vila Vella z otaczającymi ją ruinami fortyfikacji z XII-XIV wieku,
Gironę – gotycką katedrę, która wzniesiona na wzgórzu góruje nad innymi zabytkami,
Figueres – Muzeum Salvadora Dalí.
Ostatnim przystankiem naszej wycieczki była Wenecja (miasto i gmina na północy Włoch nad Adriatykiem). Przypłynęliśmy Vaporetto – wodnym tramwajem na Plac św. Marka – serce i symbol miasta. Zwiedziliśmy Bazylikę Św. Marka – sanktuarium z relikwiami Św. Marka i arcydziełem sztuki średniowiecznej, wykonanym ze złota i srebra i ozdobionym drogimi kamieniami – Pala d’Oro czyli Złotym Ołtarzem. Ponadto mieliśmy okazję skosztować przepysznej włoskiej
pizzy!

Zapraszamy do GALERII – czeka tam na Was fotorelacja.