ASCEND BEYOND: Warsztaty Naukowe dla Młodzieży

W dniach 4 i 19 marca w murach I Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Smolenia w Bytomiu odbyły się wyjątkowe wydarzenia edukacyjne, skierowane do uczniów klas ósmych szkół podstawowych z naszego regionu. Projekt „ASCEND BEYOND” zapewnił młodym uczestnikom możliwość zanurzenia się w fascynującym świecie nauki i technologii poprzez interaktywne warsztaty.

Podczas tych wydarzeń, organizowanych przez zaangażowaną grupę uczniów z projektu ASCEND BEYOND, młodzi entuzjaści nauki mieli okazję zapoznać się z różnymi dziedzinami, w tym głównie fizyką i technologiami. Jednym z głównych celów projektu było zainspirowanie młodzieży do poszukiwania wiedzy i rozwijania swoich zainteresowań naukowych.

Warsztaty, prowadzone przez doświadczonych uczniów, oferowały uczestnikom praktyczne doświadczenia z różnymi przyrządami naukowymi. Od obwodów Arduino po roboty typu ZUMO, uczniowie mieli szansę eksperymentować i uczyć się poprzez działanie. Ponadto, mogli oni także spotkać ze starszymi, obeznanymi kolegami oraz zadać pytania, co z pewnością poszerzyło ich perspektywy.

Wydarzenia te były częścią większego planu projektu „ASCEND BEYOND”, którego celem jest wsparcie młodzieży w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących ich przyszłej ścieżki edukacyjnej. Poprzez dostarczanie interaktywnych i inspirujących doświadczeń, organizatorzy projektu dążą do budowania pewności siebie i motywacji wśród młodych ludzi.

Pani Senator Bieda również uczestniczyła w jednym z wydarzeń, co podkreśliło rangę i znaczenie projektu dla społeczności lokalnej. Jej obecność była nie tylko uhonorowaniem wysiłku uczestników, ale także potwierdzeniem ważności inicjatyw edukacyjnych w regionie.

Projekt „ASCEND BEYOND” zyskał bardzo pozytywne opinie od uczestników i ich opiekunów, którzy podkreślają jego wartość jako inspirującego i edukacyjnego doświadczenia. Dzięki zaangażowaniu i pasji organizatorów, młodzież zyskała nie tylko nową wiedzę, ale również motywację do dalszego rozwoju i eksploracji naukowego świata.