Study.not.hard

Kim jesteśmy? Jesteśmy grupą przedsiębiorczej młodzieży, która uczęszcza do I Liceum Ogólnokształcącego w Bytomiu do 3 klasy o profilu politechnicznym. Wspólnie postanowiliśmy wziąć udział w Olimpiadzie „Zwolnieni z teorii”, której celem jest stworzenie projektu społecznego, mającego na celu zmianę naszego otoczenia. Nasz projekt to kontynuacja zeszłorocznego przedsięwzięcia „The light side of physics”.

Kto był inicjatorem? Spiritus movens naszej inicjatywy była Joanna Tokarz. Pragnęła stworzyć taki projekt, który pomoże młodszym. Wtedy z kolegami postanowiliśmy prowadzić warsztaty. Gdy zaczęliśmy zastanawiać się nad ich tematem, spojrzeliśmy na czasy, kiedy to my byliśmy w klasach 4-8. Zauważyliśmy, jak brak nam było wiedzy o sposobach na przyswajanie wiedzy. Dlatego w naszym nowym projekcie zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie warsztatów pokazujących młodzieży, że przedmioty przyrodnicze wcale nie są straszne, jeśli zastosuje się skuteczne metody przyswajania wiedzy. Spotkania będą prowadzone w dniach 20-28 lutego.

Jak zrodził się pomysł? Po przejściu do szkoły średniej zauważyliśmy wielką różnicę między tym, ile wymagano od nas w szkole podstawowej, a ile w szkole średniej. Mieliśmy spore problemy z przyswajaniem dużej ilości wiedzy w krótkim czasie. Postanowiliśmy zgłębić ten temat. Zobaczyliśmy, że jest wiele metod przyswajania wiedzy, o których wcześniej nie wiedzieliśmy. Gdy zorientowaliśmy się, że nie tylko my mamy takie problemy, zdecydowaliśmy się na stworzenie warsztatów dla klas 4-8. W końcu przed przyjściem do szkoły warto mieć już tę wiedzę, którą z resztą można wykorzystać także podczas egzaminu ósmoklasisty.